حسابداري‌،گزارشگری،سهام،مالی،ارزی،درآمد،هزینه،

تبليغات در وب سايت ايران حسابدار

تعريف حسابداري
حسابداري علم ثبت و تفسير معاملات، صورتهاي مالي، دفاتر و اسناد و مدارك مثبته است به طوري كه افراد غيرمتخصص نيز بتوانند درك صحيح و واضحي از وضعيت مالي و مديريتي شركت، به دست آورند.

اسلايد شو


شرکت کاوش فردا
  تبليغات در وب سايت ايران حسابدار

مجموعه سوالاتی که باید در هنگام خرید نرم افزار حسابداری پرسید

نرم افزار حسابداری ابزاری است که با آن می توان فرایند های مالی را انجام داده و مدیریت نمود، گاهی شرکت های تولید کننده نرم افزارهای حسابداری گام را فراتر نهاده و با قرار دادن ابزارهایی، نرم افزار حسابداری خود را تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای کاهش ریسک، برنامه ریزی آینده و ابزاری برای یافتن مشکلات تبدیل می نمایند.
زمانی که قصد خرید یک محصول نرم افزاری را دارید همواره در مراحل خرید سوالات زیر را مطرح نمایید:

1. آیا این نرم افزار حسابداری، دارای افزونه های دیگری هم هست که در صورت لزوم به برنامه اضافه شود؟ به عنوان مثال نرم افزار چاپ چک
2. آیا شرکت ارائه دهنده دارای مشاوران فنی جهت امور مالی هست؟
3. نرم افزار حسابداری ارائه شده چگونه برخی کارها را به صورت خودکار انجام می دهد؟
4. آیا برای استفاده از نرم افزار نیاز به داشتن اطلاعات حسابداری است؟
5. آیا نرم افزار فقط با برخی سخت افزارهای خاص کار می کند یا محدودیتی ندارد؟ به عنوان مثال چاپگر
6. آیا امکان تعریف وظایف برای کاربران متفاوت در نرم افزار حسابداری وجود دارد؟
7. آیا نرم افزار حسابداری محدودیتی در انبارها، پروژه ها و... دارد یا خیر؟



گروه نرم افزاری کاوش با تیم فروش و پشتیبانی قدرتمند توانایی پاسخگویی کامل در رابطه با خرید و استفاده از نرم افزارهای تولیدی این شرکت را برای شما مشتریان گرامی فراهم می نماید.

شماره تماس: 38409780-051

تلفن همراه شرکت: 09379599963

سامانه پیام کوتاه: 5000206008

وب سایت : http://www.kavoshfarda.com

ایمیل : crm@kavoshfarda.com


راه اندازي فروشگاه اينترنتي "وب سايت ايران حسابدار"


در فروشگاه اينترنتي ايران حسابدار شما مي توانيد انواع نرم افزار هاي حسابداري را به صورت بهينه سازي شده و نسخه سالم آن را دريافت و استفاده کنيد .

همچنين شما ميتوانيد از محصولات متنوعي ديگري که در اين فروشگاه موجود است ديدن کنيد .

اکنون با وارد شدن به فروشگاه و مشاهده محصولات شگفت زده شويد !!!


استاندارد حسابداري‌ شماره‌ 25-گزارشگري‌

1. هدف‌ اين‌ استاندارد، تجويز مباني‌ گزارشگري‌ اطلاعات‌ مالي‌ بر حسب‌ قسمتهاي‌ مختلف‌ يك‌ واحد تجاري‌ است‌. اين‌ اطلاعات‌ در مورد انواع‌ مختلف‌ محصولات‌ و خدمات‌ ارائه‌ شده‌ و نيز مناطق‌ جغرافيايي‌ مختلف‌ عمليات‌ واحد تجاري‌ است‌ كه‌ به‌ استفاده‌كنندگان‌ صورتهاي‌ مالي‌ در موارد زير كمك‌ مي‌كند :

الف. درك‌ بهتر عملكرد گذشته‌ واحد تجاري‌،

ب. ارزيابي‌ بهتر مخاطرات‌ و بازده‌هاي‌ واحد تجاري‌، و

ج. قضاوتهاي‌ آگاهانه‌تر در مورد كل‌ واحد تجاري‌.

2. برخي‌ واحدهاي‌ تجاري‌، محصولات‌ و خدمات‌ متنوعي‌ توليد و ارائه‌ مي‌كنند يا در مناطق‌ جغرافيايي‌ متفاوتي‌ فعاليت‌ دارند كه‌ از نرخهاي‌ سودآوري‌، فرصتهاي‌ رشد، انتظارات‌ آتي‌ و مخاطرات‌ مختلفي‌ برخوردارند. اطلاعات‌ در مورد انواع‌ مختلف‌ محصولات‌ و خدمات‌ يك‌ واحد تجاري‌ و عمليات‌ آن‌ در مناطق‌ جغرافيايي‌ متفاوت‌، كه‌ اغلب‌ اطلاعات‌ قسمت‌ ناميده‌ مي‌شود، براي‌ ارزيابي‌ مخاطرات‌ و بازده‌هاي‌ يك‌ واحد تجاري‌ مفيد است‌.


جزییات بیشتر در ادامه مطلب .

دامنه‌ كاربرد
3. كليه‌ واحدهاي‌ تجاري‌ كه‌ اوراق‌ سهام‌ آنها به‌ عموم‌ عرضه‌ مي‌شود يا در جريان‌ انتشار عمومي‌ است‌ بايد الزامات‌ اين‌ استاندارد را رعايت‌ كند.

4. ساير واحدهاي‌ تجاري‌ چنانچه‌ داوطلبانه‌ در صورتهاي‌ مالي‌ تهيه‌ شده‌ براساس‌ استانداردهاي‌ حسابداري‌، اطلاعات‌ بر حسب‌ قسمتهاي‌ مختلف‌ را افشا نمايند، بايد الزامات‌ اين‌ استاندارد را به طور كامل‌ رعايت‌ كنند.

5. هنگام‌ ارائه‌ مجموعه‌ صورتهاي‌ مالي‌ جداگانه‌ واحد تجاري‌ اصلي‌ همراه‌ صورتهاي‌ مالي‌ تلفيقي‌، اطلاعات‌ مربوط‌ به‌ قسمتها فقط‌ در صورتهاي‌ مالي‌ تلفيقي‌ ارائه‌ مي‌شود.

تعاريف‌
6. اصطلاحات‌ ذيل‌ در اين‌ استاندارد با معاني‌ مشخص‌ زير بكار رفته‌ است‌ :

• قسمت‌ تجاري‌ : جزئي‌ قابل‌ تفكيك‌ از واحد تجاري‌ است‌ كه‌ يك‌ محصول‌ يا خدمت‌ يا گروهي‌ از محصولات‌ يا خدمات‌ مرتبط‌ را ارائه‌ مي‌كند و داراي‌ مخاطره‌ و بازده‌اي‌ متفاوت‌ از ساير قسمتهاي‌ واحد تجاري‌ است‌. عوامل‌ زير بايد در تعيين‌ محصولات‌ و خدمات‌ مرتبط‌ در نظر گرفته‌ شود :

الف. ماهيت‌ محصولات‌ يا خدمات‌،
ب. ماهيت‌ فرآيندهاي‌ توليد،
ج. نوع‌ يا طبقه‌ مشتريان‌ براي‌ محصولات‌ يا خدمات‌،
د. روشهاي‌ توزيع‌ محصولات‌ يا ارائه‌ خدمات‌، و
ﻫ. ماهيت‌ مقررات‌ مربوط‌، براي‌ مثال‌، مقررات‌ بانكي‌ و بيمه‌اي‌.

•  قسمت‌ جغرافيايي : جزيي‌ قابل‌ تفكيك‌ از واحد تجاري‌ است‌ كه‌ به‌ ارائه‌ محصولات‌ يا خدمات‌ در منطقه‌ جغرافيايي‌ مشخصي‌ مشتمل‌ بر يك‌ كشور يا گروهي‌ از كشورها اشتغال‌ دارد و داراي‌ مخاطره‌ و بازده‌اي‌ متفاوت‌ از اجزايي‌ است‌ كه‌ در ساير مناطق‌ جغرافيايي‌ فعاليت‌ مي‌كنند. عوامل‌ زير بايد در تشخيص‌ قسمتهاي‌ جغرافيايي‌ در نظر گرفته‌ شود:

الف. تشابه‌ شرايط‌ اقتصادي‌ و سياسي‌،
ب. روابط‌ بين‌ عمليات‌ در مناطق‌ جغرافيايي‌ مختلف‌،
ج. مجاورت‌ عمليات‌،
د. مخاطرات‌ خاص‌ ناشي‌ از عمليات‌ در مناطق‌ مشخص‌،
ﻫ. مقررات‌ كنترل‌ ارز، و
و. مخاطرات‌ نوسانات‌ ارزي‌.

• قسمت‌ قابل‌ گزارش : قسمتي‌ تجاري‌ يا جغرافيايي‌ است‌ كه‌ بر مبناي‌ تعاريف‌ پيشگفته‌ مشخص‌ مي‌شود و براساس‌ اين‌ استاندارد، افشاي‌ اطلاعات‌ قسمت‌ در مورد آن‌ ضرورت‌ دارد.

• درآمد عملياتي‌ قسمت : عبارت‌ است‌ از درآمد حاصل‌ از فعاليتهاي‌ اصلي‌ و مستمر كه‌ مستقيماً قابل‌ انتساب‌ يا برمبنايي‌ منطقي‌، قابل‌ تخصيص‌ به‌ قسمت‌ است‌ اعم‌ از اينكه‌ از فروش‌ به‌ مشتريان‌ برون‌ سازماني‌ يا معاملات‌ با ساير قسمتهاي‌ همان‌ واحد تجاري‌ ناشي ‌شده‌ باشد.

• هزينه‌ عملياتي‌ قسمت : عبارت‌ است‌ از هزينه‌هاي‌ مرتبط‌ با فعاليتهاي‌ اصلي‌ و مستمر كه‌ مستقيماً قابل‌ انتساب‌ يا بر مبنايي‌ منطقي‌ قابل‌ تخصيص‌ به‌ قسمت‌ است‌ اعم‌ از اينكه‌ مرتبط‌ با فروش‌ به‌ مشتريان‌ برون‌ سازماني‌ يا معاملات‌ با ساير قسمتهاي‌ همان‌ واحد تجاري‌ باشد.

• نتيجه‌ عمليات‌ قسمت : عبارت‌ از درآمد عملياتي‌ قسمت‌ پس‌ از كسر هزينه‌ عملياتي‌ آن‌ است‌.

• داراييهاي‌ قسمت : عبارت‌ است‌ از داراييهايي‌ كه‌ به طور مستقيم‌ قابل‌ انتساب‌ يا بر مبنايي‌ منطقي‌ قابل‌ تخصيص‌ به‌ فعاليتهاي‌ عملياتي‌ قسمت‌ باشد.

• بدهيهاي‌ قسمت : عبارت‌ است‌ از بدهيهايي‌ كه‌ مستقيماً قابل‌ انتساب‌ و يا بر مبنايي‌ منطقي‌ قابل‌ تخصيص‌ به‌ فعاليتهاي‌ عملياتي‌ قسمت‌ باشد.

بخش نظرات اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبليغات شما
فقط ماهانه 5 هزار تومان
تبليغات شما
فقط ماهانه 5 هزار تومان
تبليغات شما
فقط ماهانه 5 هزار تومان
تبليغات شما
فقط ماهانه 5 هزار تومان