ارزش افزوده،مالیات،سازمان امور مالیاتی،قوانین مالیاتی،عوارض،تهاتر

تبليغات در وب سايت ايران حسابدار

تعريف حسابداري
حسابداري علم ثبت و تفسير معاملات، صورتهاي مالي، دفاتر و اسناد و مدارك مثبته است به طوري كه افراد غيرمتخصص نيز بتوانند درك صحيح و واضحي از وضعيت مالي و مديريتي شركت، به دست آورند.

اسلايد شو


شرکت کاوش فردا
  تبليغات در وب سايت ايران حسابدار

مجموعه سوالاتی که باید در هنگام خرید نرم افزار حسابداری پرسید

نرم افزار حسابداری ابزاری است که با آن می توان فرایند های مالی را انجام داده و مدیریت نمود، گاهی شرکت های تولید کننده نرم افزارهای حسابداری گام را فراتر نهاده و با قرار دادن ابزارهایی، نرم افزار حسابداری خود را تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای کاهش ریسک، برنامه ریزی آینده و ابزاری برای یافتن مشکلات تبدیل می نمایند.
زمانی که قصد خرید یک محصول نرم افزاری را دارید همواره در مراحل خرید سوالات زیر را مطرح نمایید:

1. آیا این نرم افزار حسابداری، دارای افزونه های دیگری هم هست که در صورت لزوم به برنامه اضافه شود؟ به عنوان مثال نرم افزار چاپ چک
2. آیا شرکت ارائه دهنده دارای مشاوران فنی جهت امور مالی هست؟
3. نرم افزار حسابداری ارائه شده چگونه برخی کارها را به صورت خودکار انجام می دهد؟
4. آیا برای استفاده از نرم افزار نیاز به داشتن اطلاعات حسابداری است؟
5. آیا نرم افزار فقط با برخی سخت افزارهای خاص کار می کند یا محدودیتی ندارد؟ به عنوان مثال چاپگر
6. آیا امکان تعریف وظایف برای کاربران متفاوت در نرم افزار حسابداری وجود دارد؟
7. آیا نرم افزار حسابداری محدودیتی در انبارها، پروژه ها و... دارد یا خیر؟



گروه نرم افزاری کاوش با تیم فروش و پشتیبانی قدرتمند توانایی پاسخگویی کامل در رابطه با خرید و استفاده از نرم افزارهای تولیدی این شرکت را برای شما مشتریان گرامی فراهم می نماید.

شماره تماس: 38409780-051

تلفن همراه شرکت: 09379599963

سامانه پیام کوتاه: 5000206008

وب سایت : http://www.kavoshfarda.com

ایمیل : crm@kavoshfarda.com


راه اندازي فروشگاه اينترنتي "وب سايت ايران حسابدار"


در فروشگاه اينترنتي ايران حسابدار شما مي توانيد انواع نرم افزار هاي حسابداري را به صورت بهينه سازي شده و نسخه سالم آن را دريافت و استفاده کنيد .

همچنين شما ميتوانيد از محصولات متنوعي ديگري که در اين فروشگاه موجود است ديدن کنيد .

اکنون با وارد شدن به فروشگاه و مشاهده محصولات شگفت زده شويد !!!


قانون مالیات برارزش افزوده-فصل هفتم

عوارض کالاها و خدمات


ماده 38 : نرخ عوارض شهرداری ها و دهیاری ها در رابطه با کالا و خدمات مشمول این قانون ، علاوه بر نرخ مالیات موضوع ماده (16) این قانون ، به شرح زیر تعیین می گردد :

الف ) کلیه کالاها و خدمات مشمول نرخ ماده (16) این قانون ، یک و نیم درصد (5/1 %).
ب ) انواع سیگار و محصولات دخانی ، سه درصد (3 %) .
ج ) انواع بنزین و سوخت هواپیما ، ده درصد (10 %) .
د ) نفت سفید و نفت گاز ، ده درصد (10 %) و نفت کوره پنج درصد (5 %) .



تبصره 1 : واحد های تولید آلاینده محیط زیست که استاندارد ها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی نمایند ، طبق تشخیص و اعلام سازمان محیط زیست (تا پانزدهم اسفند هر سال جاری برای اجراء در سال بعد) ، همچنین پالایشگاه های نفت و واحد های پتروشیمی ، علاوه بر مالیات و عوارض متعلق موضوع این قانون ، مشمول پرداخت یک درصد (1 %) از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی می باشند . حکم ماده (17) این قانون و تبصره های آن به عوارض آلایندگی موضوع این ماده قابل تسری نمی باشد .

واحدهایی که در طی سال نسبت به رفع آلایندگی اقدام نمایند ، با درخواست واحد مزبور و تأیید سازمان حفاظت محیط زیست از فهرست واحدهای آلاینده خارج می گردند . در این صورت ، واحدهای یاد شده از اول دوره مالیاتی بعد از تاریخ اعلام توسط سازمان مزبور به سازمان امور مالیاتی کشور ، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی نخواهند شد .

واحدهایی که در طی سال بنا به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست به فهرست واحدهای آلاینده محیط زیست اضافه گردند ، از اول دوره مالیاتی بعد از تاریخ اعلام توسط سازمان محیط زیست مشمول پرداخت عوارض آلایندگی خواهند بود .

عوارض موضوع این تبصره در داخل حریم شهر ها به حساب شهرداری محل استقرار واحد تولیدی و در خارج از حریم شهرها به حساب تمرکز وجوه موضوع تبصره (2) ماده (39) واریز می شود ، تا بین دهیاری های همان شهرستان توزیع گردد .

تبصره 2 : در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقا مهارت و سلامت کارکنان خود مراکز آموزشی و ورزشی ایجاد کرده و یا در این خصوص هزینه نمایند ، با اعلام وزارت کار و امور اجتماعی می توانند ده درصد (10 %) عوارض موضوع بند (الف) این ماده را تا سقف هزینه صورت گرفته درخواست استرداد نمایند ، در صورت تأیید هزینه های مزبور توسط سازمان امور مالیاتی کشور ، وجوه مربوط قابل تهاتر یا استرداد حسب مقررات این قانون خواهد بود .

تبصره 3 : به منظور تأسیس و توسعه واحدهای آموزشی مورد نیاز در مناطق کمتر توسعه یافته ، معادل نیم درصد (5/0 %) از عوارض وصولی بند (الف) این ماده در حساب مخصوص در خزانه به نام وزارت آموزش و پرورش واریز می گردد و معادل آن از محل اعتباری که در قوانین بودجه سنواتی منظور می گردد در اختیار وزارت یاد شده قرار خواهد گرفت تا توسط وزارت مزبور در امر توسعه و احداث مراکز آموزشی مورد نیاز در مناطق مزبور هزینه گردد . آئین نامه اجرائی این تبصره به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های آموزش و پرورش ، کشور و امور اقتصادی و دارائی به تصویب هیأت وزیران می رسد .

ماده 39 : مؤدیان مکلفند عوارض و جرائم متعلق موضوع ماده(38) این قانون را به حساب های رابطی که بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور و توسط خزانه داری کل کشور افتتاح می گردد و از طریق سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می گردد ، واریز نمایند .

سازمان امور مالیاتی کشور موظف است عوارض وصولی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به ترتیب زیر به حساب شهرداری محل و یا تمرکز وجوه حسب مورد واریز نماید :

الف ) عوارض وصولی بند (الف) ماده (38) در مورد مؤدیان داخل حریم شهرها به حساب شهرداری محل و در مورد مؤدیان خارج از حریم شهرها به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور به منظور توزیع بین دهیاری های همان شهرستان بر اساس شاخص جمعیت و میزان کمتر توسعه یافتگی ؛

ب ) عوارض وصولی بندهای (ب)،(ج) و (د) ماده (38) به حساب تمرکز وجوه به نام وزارت کشور .

تبصره 1 : سه درصد (3 %) از وجوه واریزی که به حساب های موضوع این ماده واریز می گردد ، درحساب مخصوصی نزد خزانه به نام سازمان امور مالیاتی کشور واریز می شود و معادل آن از محل اعتبار اختصاصی که در قوانین بودجه سنواتی منظور می گردد در اختیار سازمان مزبور که وظیفه شناسایی ، رسیدگی ، مطالبه و وصول این عوارض را عهده دار می باشد ، قرار خواهد گرفت تا برای خرید تجهیزات ، آموزش و تشویق کارکنان و حسابرسی هزینه نماید . وجوه پرداختی به استناد این بند به عنوان پاداش وصولی از شمول مالیات و کلیه مقررات مغایر مستثنی است .

تبصره 2 : حساب تمرکز وجوه قید شده در این ماده توسط خزانه داری کل کشوربه نام وزارت کشور افتتاح می شود . وجوه واریزی به حساب مزبور (به استثناء نحوه توزیع مذکوردر قسمت های اخیر بند (الف) این ماده و تبصره (1) ماده (38) این قانون) به نسبت بیست درصد (20 %) کلان شهر ها (شهر های بالای یک میلیون نفر جمعیت) بر اساس شاخص جمعیت ، شصت درصد (60 %) سایر شهرها بر اساس شاخص کمتر توسعه یافتگی و جمعیت و بیست درصد (20 %) دهیاری ها بر اساس شاخص جمعیت تحت نظر کار گروهی متشکل از نمایندگان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی ودارائی و وزارت کشور و یک نفر ناظر به انتخاب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطابق آئین نامه اجرائی که به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارائی ، وزارت کشور و شورای عالی استان ها به تصویب هیأت وزیران می رسد توزیع و توسط شهرداری ها و دهیاری ها هزینه می شود . هر گونه برداشت از حساب تمرکز وجوه به جزء پرداخت به شهرداری ها و دهیاری ها و وجوه موضوع ماده (37) ، تبصره های (2) و (3) ماده (38) این قانون و تبصره (1) این ماده ممنوع میباشد .

وزارت کشور موظف است ، گزارش عملکرد وجوه دریافتی را هر سه ماه یک بار به شورای عالی استان ها و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید .

ماده 40 : احکام سایر فصول این قانون ، به استثناء احکام فصل نهم در رابطه با عوارض موضوع این فصل نیز جاری است . لیکن احکام سایر فصول ، مربوط به نرخ و ترتیبات واریز و توزیع عوارض که این فصل برای آن دارای حکم خاص است ، جاری نخواهد بود .





نام فايل
دانلود کتاب قانون مالیات برارزش افزوده فصل هفتم
حجم : 500 کیلوبایت
رمز فايل : www.irhesabdar.ir

بخش نظرات اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبليغات شما
فقط ماهانه 5 هزار تومان
تبليغات شما
فقط ماهانه 5 هزار تومان
تبليغات شما
فقط ماهانه 5 هزار تومان
تبليغات شما
فقط ماهانه 5 هزار تومان