مدیران برتر جهان در رده بندی فورچون - بخش دوم






تبليغ تبليغ

اسلاید شو

مدیران برتر جهان در رده بندی فورچون - بخش دوم

مارک پارکر
مدیرعامل شرکت نایک



در سال جاری میلادی اقدامات متعددی از سوی مارک پارکر برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های شرکت نایک انجام شده است. طی ماه‌های اخیر قیمت سهام این شرکت رشدی قابل ملاحظه داشته و عامل اصلی این رشد نوآوری و بازاریابی موثر بوده است. حضور فراگیر نایک در بازارهای مختلف و پشتکار تیم مدیریت این شرکت سبب شده نام تجاری نایک ارزشی بالا پیدا کند.
نایک یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در حوزه طراحی، تولید، بازاریابی و فروش کفش و لباس و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند. تلاش‌های مدیرعامل و گروه مدیریت این شرکت سبب شده نایک اکنون بزرگ‌ترین عرضه‌کننده لباس و کفش ورزشی و یک تولیدکننده بزرگ تجهیزات ورزشی باشد. درآمد نایک در سال 2012 بیش از 24 میلیارد دلار ارزیابی شده است و در آن سال 44 هزار نفر در کارخانه‌ها و فروشگاه‌های این شرکت در سرتاسر جهان کار می‌کردند. نام تجاری نایک 7/10 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده و این بالاترین رقم برای یک نام تجاری در بین شرکت‌های فعال در حوزه تولید لباس، کفش و تجهیزات ورزشی است. شرکت نایک توسط فیلیپ نایک یکی از قهرمانان ورزشی دانشگاه اورگون آمریکا و مربی او در سال 1964 تاسیس شد. در ابتدا نایک به عنوان توزیع‌کننده محصولات شرکت ژاپنی اونیتسوکا که کفش تولید می‌کرد فعالیت کرد، اما طی سال‌های بعد از طریق استخدام مدیران کارآ و به تملک درآوردن شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ورزشی توانست به‌طور مستقل به نقش‌آفرینی در حوزه تولید انواع محصولات ورزشی بپردازد. در حال حاضر این شرکت عموما کفش ورزشی رشته‌های مختلف را تولید می‌کند و با بیش از هفتصد فروشگاه در سرتاسر جهان قرارداد دارد. شرکت نایک در 45 کشور جهان دفتر نمایندگی دارد. اکثر کارخانه‌های نایک در قاره آسیا در کشورهایی نظیر اندونزی، چین، تایوان، تایلند، پاکستان و مالزی مستقر هستند.
نام تجاری نایک 7/10 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده و این بالاترین رقم برای یک نام تجاری در بین شرکت‌های فعال در حوزه تولید لباس، کفش و تجهیزات ورزشی است.

 

 جزییات بیشتر در ادامه مطلب .

جک دورسی
مدیر اجرایی توئیتر، مدیرعامل اسکوایر



جک دورسی دو شغل دارد. او مدیرعامل پلت‌فرم پرداخت موبایل اسکوایر و نیز مدیر اجرایی شرکت توئیتر است که به تازگی سهام آن در بورس عرضه شده است.توئیتر یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های مکتوب کوتاه در حد 140 کاراکتر ارسال و دریافت کنند. ثبت‌نام‌کنندگان در توئیتر می‌توانند به خواندن و ارسال پیام کوتاه بپردازند اما کسانی که عضو نیستند تنها می‌توانند پیام‌ها را بخوانند. این شرکت در مارس سال 2006 از سوی جک دورسی، ایوان ویلیامز و دو نفر دیگر تاسیس شد و چند ماه بعد سایت توئیتر راه‌اندازی گردید.
اکنون صدها میلیون کاربر ثبت‌نام شده در این شبکه اجتماعی حضور دارند و هر روز 340 میلیون پیام در شبکه می‌گذارند. همچنین هر روز 6/1 میلیارد جست‌وجو در آن انجام می‌شود. در حال حاضر توئیتر یکی از 10 سایت پربیننده جهان است و آن را «شبکه پیامک اینترنت» توصیف می‌کنند.
سرعت رشد توئیتر بسیار زیاد بوده است. در سال 2007 در هر فصل سال 400 هزار پیام در توئیتر ثبت می‌شد اما در سال 2008 این رقم به 100 میلیون پیام افزایش‌یافت. در فوریه سال 2010 کاربران توئیتر هر روز 50 میلیون پیام در سایت قرار می‌دادند. سال گذشته سهام این شرکت برای نخستین بار در بورس آمریکا عرضه شد. در نوامبر سال 2013 هفتاد میلیون سهم شرکت هر یک 26 دلار قیمت‌گذاری شد و قیمت نهایی هر سهم به 9/44 دلار افزایش‌یافت. شرکت 31 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. در حال حاضر توئیتر یکی از 10 سایت پربیننده جهان است و آن را «شبکه پیامک اینترنت» توصیف می‌کنند. هر روز 6/1میلیارد جست‌وجو در آن انجام می‌شود .

آجای بانگا
مدیرعامل شرکت مسترکارت



حرکت مصرف‌کنندگان به سمت پرداخت‌های دیجیتالی و کاهش استفاده از پول نقد در پرداخت‌ها سبب رونق فعالیت‌های شرکت مستر کارت شده است. برخی تحلیلگران معتقدند قیمت هر سهم این شرکت که اکنون 735 دلار است تا 1000 دلار هم بالا خواهد رفت. شرکت مسترکارت یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در حوزه خدمات مالی فعالیت می‌کند. در سراسر جهان فعالیت تجاری اصلی شرکت مسترکارت پردازش پرداخت‌ها بین بانک‌ها، فروشگاه‌ها، بانک‌ها و بانک‌های صادرکننده کارت یا اتحادیه‌های اعتباری خریداران است که از کارت‌های اعتباری و بدهی با نام تجاری مسترکارت برای خرید استفاده می‌کنند. از سال 2006 سهام شرکت مسترکارت ورلد واید در بورس آمریکا قابل دادوستد بوده است.
مستر کارت از سوی تعدادی از بانک‌های ایالت کالیفرنیا و به عنوان رقیب بانک آمریکا کارت که توسط بانک آمریکا صادر می‌شد، شکل گرفت.طی چند سال اخیر به‌ویژه در 2 سال گذشته میزان استفاده از کارت‌های پرداخت دیجیتال در جهان به شدت افزایش‌یافته است. همزمان با فراگیر شدن استفاده از این ابزار برای انواع پرداخت شرکت‌های فعال در این حوزه با چالش‌های مختلف مواجه بوده‌اند. یکی از این چالش‌ها که اهمیت زیادی دارد حفظ امنیت اطلاعات استفاده‌کنندگان از این کارت‌ها است. مشتری‌ها برای آنکه پرداخت نقد را کنار‌ گذارند و به استفاده از این کارت‌ها اقدام کنند باید مطمئن باشند که اطلاعات شخصی‌شان در معرض سرقت هکرها قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر فناوری‌های جدید نظیر پرداخت بدون تماس سبب شده مشتری‌ها با استفاده از ابزارهای موبایل خود بدون احتیاج به داشتن کارت به پرداخت برای کالا و خدمات مورد نیاز خود بپردازند. گسترش این فناوری‌ها هم یک عامل تهدید برای شرکت‌های صادرکننده کارت‌های اعتباری محسوب می‌شود.
در سراسر جهان فعالیت تجاری اصلی شرکت مسترکارت پردازش پرداخت‌ها بین بانک‌ها، فروشگاه‌ها، بانک‌ها و بانک‌های صادرکننده کارت یا اتحادیه‌های اعتباری خریداران است.



Facebook Twitter Google + Linkedin Telegram Instagram
Webcodes